Passa al contingut principal
Síguenos en Twitter Siguenos en Pinterest Siguenos en Blogger Siguenos en Flickr Siguenos en por RSS

La metamorfosis d'una papallona

Tenir erugues a casa ens fa veure que la natura no és estàtica, que canvia i es transforma de una manera o altra. Nosaltres cada dia observem com les nostres erugues de papallona reina (Papilio Machaon) creixen.
Vam decidir criar unes quantes erugues a casa per poder viure aquest meravellós procés. A les criatures els encanta poder apreciar i comentar els canvis que veuen. A més, des de fa un temps també les criem a casa per augmentar la seva taxa de supervivència, doncs només 5% d'elles arriben a l'estat adult

Eruga
Quan surten dels ous, tal i com en el conte de la petita eruga goluda, només fan que menjar i menjar, per tal de créixer. En aquest procés, fan quatre mudes, i aleshores adquireixen la mida màxima (primera eruga de la foto), i estaran preparades pel seu últim gran canvi, la metamorfosi. Quan arriba el moment, les erugues busquen una superfície on adherir-se, com una branca o el revers d'una fulla, ho faran per l'abdomen i fabricaran uns fils sedosos, que seran el que les subjectaran fins al final (eruga del mig de la foto). Aleshores, començarà la darrera muda, la crisàlide. 

Crisàlide
Aquesta fase tindrà una forma i un color segons cada insecte. En el cas de l'eruga reina, la crisàlide serà un capoll verdós que anirà canviant de color a mesura que l'anatomia de la papallona que s'hi troba a dins vagi evolucionant.
Encara que hi ha erugues que es passen anys en aquesta forma, en el cas de la reina aquest procés li portarà dues o tres setmanes. 

De moment totes les nostres erugues estan en crisàlide o apunt. Quan es converteixin en papallones, ja ampliarem la informació!
També teniu més informació sobre les papallones reina amb aquest post "Història d'una eruga de papallona reina"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tener orugas en casa nos hace ver que la naturaleza no es estática, que cambia y se transforma de una manera u otra. Nosotros cada día observamos como nuestras orugas de mariposa reina (Papilio Machaon) crecen.
Hemos decicido criar unas cuantas en casa para poder vivir este precioso proceso con  nuestra hija mayor. A ella, le encanta poder apreciar y buscar los cambios que ve, día a día. Además, su índice de mortalidad es tan grande que así unas cuantas llegan sin ser depredadas a adultas.

Oruga
Cuando salen las pequeñas orugas de los huevos, su único objetivo es alimentarse para crecer y crecer. Durante esta fase, las orugas mudan hasta cuatro veces, y es antes de su último cambio de alcanzarán su máximo tamaño (primera oruga de la imagen), y estarán preparadas para su metamorfosis. Cuando llega el momento, las orugas buscan una superficie dónde adherirse, como una branca o el reverso de una hoja. Se fijan por el abdomen mediante unos hilos sedosos (segunda oruga de la imagen). En este momento empieza la fase de crisálida, su última muda.

Crisálida
En éste momento, el capullo tendrá una forma y un color según cada mariposa. En el caso de la mariposa reina, su crisálida es verde (ver tercera oruga de la imagen) pero irá cambiando de color a medida que la anatomía de la mariposa que se está formando en su interior vaya evolucionando.
Aunque haya orugas que se pasen años para llegar a su forma definitiva, el caso de la reina le llevará dos o tres semanas.

De momento todas nuestras orugas estan en crisálide o apunto de entrar en esa fase, así que cuando se conviertan en mariposas, ampliaremos la información.

Tambien tenéis más información sobre la mariposa reina en el post  "Història d'una eruga de papallona reina"

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Saps diferenciar una libèl·lula d'un espiadimonis?

Una castanya que no és castanya!